Mijn Londense Au Pair-Leventje

Mamma Mia, another blog again!

“Dus, wat zullen we gaan doen..?” Daphne kijkt me vragend aan. Het is zaterdag middag en we staan op Covent Garden. We hebben nog vier uur totdat we in het theater moeten zijn, maar hebben geen idee wat we kunnen doen. Ik vind het vreemd om toe te geven, maar ik heb de binnenstad van Londen nu al zo vaak bezocht, dat ik inmiddels vrijwel alles al gezien heb. Ik kan dus volgens mij wel met recht zeggen dat ik de binnenstad van Londen wel zo’n beetje op mijn duimpje ken! En Daphne dus ook. Uiteindelijk zijn we dus maar naar het Theatercafé geweest (waar ik al zo vaak was geweest vanwege de geweldige atmosfeer, de leuke musicalliedjes en het gezellige barpersoneel dat mijn stempelkaartje vol was en ik een gratis drankje mocht, jippie!), waar we gezellig twee uur hebben gezeten. Fijn dat Daphne daar ook wel zin in had. Ik moet zeggen, na een week lang sightseeing, rondlopen en gids spelen had ik wel behoefte aan een middagje rust. De familie was namelijk op vakantie, dus deze blog wordt deel twee uit de 'wat een au pair doet als ze geen kids heeft om op te passen': enjoy!

De afgelopen week heb ik mijn kennis van Londen op de valreep nog even mogen uitbreiden én mogen demonstreren. De familie was namelijk op vakantie dus ik had bezoek, dus kon ik samen met hun nog wat dingetjes van mijn 'bucket list' doen. Met Thijs (woeehh, hij is gewoon een tweede keer op bezoek geweest, hoe lief! Echt heeel erg leuk!!)ben ik onder andere naar een antiekmarktje in Islington geweest, heb ik gegeten in een heel erg tof Marokkaans ingericht restaurantje en we hebben de oudste botanische tuinen ter wereld bezocht voor een picknick met wijn in de zon. Met Stella heb ik gegeten in een pub (zo’n echte Engelse Pie die ik vroeger altijd afschuwelijk smerig vond wanneer mama ze maakte, maar het schijnt nu dus best wel lekker te zijn) inclusief een halve liter applecider, we zijn naar één van de mooiste plekjes van Londen geweest (zie foto’s) en we hebben ons schuldig gemaakt aan (volgens mij) één van de ergste toeristen-acties die hier mogelijk zijn. We hebben namelijk breed lachend en met onmenselijk grote stappen een zebrapad overgestoken terwijl een vreemde jongen zijn leven waagde om er een foto van te maken. Jawel: we zijn op Abbey Road geweest. En ik heb me zelden zo ongemakkelijk gevoeld terwijl ik een zebrapad overstak... Maar goed, het is stiekem toch wel heel erg leuk om er een foto van te hebben nu ik er toch zo dicht in de buurt zit.

Het leuke aan Londen vind ik dat er altijd wel dingen te doen zijn. Toen ik Thijs een van de leukste plekjes van Londen wilde laten zien, bleek daar een gratis festival gaande te zijn waar we van live muziek en de zon konden genieten. En toen ik met Stella in Westminster de toerist aan het uithangen was, bleek er een gratis concert in de tuinen van Westminster Abbey te zijn, en mochten we dus ook gratis door een deel van de kerk lopen. Heel gaaf!

Daarnaast heb ik deze week ook (eindelijk) een afternoon tea gehad – dit is eigenlijk wat we in Nederland een high tea noemen. De eerste was op woensdag met Stella (jaja, Stella kreeg de échte ‘London experience’, inclusief een musical, foto’s met Engelse agenten en avondeten in de tube – om half elf ‘s avonds) en het was echt hemels! En het restaurantje was ook echt superleuk (zie foto’s). Het was zelfs zo goed bevallen dat ik er op zondag nog eens naartoe ben gegaan met Manon en Daphne (twee andere au pairs). Dit was mijn laatste vrije dag, dus op deze manier kon ik toch wel op Britse manier afscheid nemen.

Tussen het bezoek van Thijs en Stella had ik één dagje 'leeg', waarbij Nina gezellig is komen logeren en we vervolgens samen met Daphne de dag erna hebben gepicknickt in Kensington Gardens. Gezellig! We hebben wel met onze mond vol tanden gestaan toen we naar de WC wilden maar dat niet mocht omdat we 'te oud' waren en geen kinderen hadden, terwijl kinderen dan weer niet zonder supervisor mochten (waar zijn je hostkids als je ze nodig hebt??). Dan maar plassen in het Hilton!

Eén van de hoogtepunten van mijn week (correctie, van de afgelopen twee máánden!!) was zaterdagavond. Daphne en ik hadden last minute tickets weten te bemachtigen voor MAMMA MIA! De musical die ik, sinds ik hem op DVD heb, minstens één keer per maand kijk. De musicalfilm die ik kan dromen, kan meepraten, kan meezíngen. Maar eerlijk gezegd was de live-versie nog beter! De grappen waren beter getimed, de band was onverbeterbaar en de vibe in de zaal was fantastisch. Helaas kon ik niet naast Daphne zitten. Ik zat in plaats daarvan naast wat vrouwen van rond de veertig die me verbaasd aankeken toen ze me in mijn eentje in het theater zagen zitten: ‘hoezo kent zij Abba, dat is toch van vóór haar tijd?’ – heb ik er eentje horen fluisteren. Ehm, NEE! Ik kan je zeggen: ik heb zo hard van de musical genoten dat ik vrijwel de hele avond tranen in mijn ogen heb gehad. En op het einde, toen ze nog met alle acteurs Waterloo, Dancing Queen en Mamma Mia zongen, ben ik snel naar Daphne gesneakt om toch nog even samen heel hard mee te kunnen zingen en te genieten. Het was een van de best bestede 40Pond ooit.

Nu is de allerlaatste week begonnen. Ik hoef nog maar drie dagen op de jongens te passen en vrijdag vlieg ik weer naar huis. De tijd is omgevlogen. Ik wil wel naar huis maar ik wil anderzijds ook nog lang niet naar huis. Maar tijdens het schrijven van dit blog heb ik wel ingezien dat ik álles uit Londen heb kunnen halen dat er voor mij inzat. Dat inzicht maakt het wel wat gemakkelijker om straks te vertrekken. Nu eerst nog even een paar dagen van de jongens genieten en wasjes draaien zodat ik niet met een koffer vol vieze kleren thuiskom.

Liefs (voor de laatste keer uit Londen, gok ik),

Eveline

PS. voor meer foto's kan ik je doorverwijzen naar mijn fotomappen ook ergens op deze site ! Heb veel foto's toegevoegd aan de zevende en achtste week!

Reacties

Reacties

Stella

Jeeeeh wat was het leuk!
Kijk er naar uit je weer in Utrecht te hebben en hier allemaal leuke dingen te doen :D

Mama

Wat een leuk verhaal weer. Ik ga je wekelijkse verhalen nog missen ;-)
Maar vind het heerlijk om je vrijdag op te halen en weer dichter in de buurt te hebben!
See you on Friday
Xxx

Angela

Eveline het was heel leuk om al je verhalen te volgen de laatste maanden.
Ik hoor en zie nu meer van je dan je in Nederland bent, haha
Fijn dat je geniet. Je kunt straks terugkijken op een mooie tijd, een hele mooie herinnering.
Geniet nog de laatste dagen, liefs uit roggel

Saskia.

Geniet nog maar van je laatste dagen. Het zal wel wennen zijn als je weer terug bent. Tot snel dikke knuffel

Papa

Hoi Eveline,
Dat was weer een mooie ervaring! Fijn te lezen en horen dat je zoveel leuke dingen hebt kunnen doen en ervan hebt genoten. Ik verheug me op vrijdag en kom natuurlijk met mamma mee om je op te halen ;-)

Wiep

Hé Eveline,
Ook ik heb met veel plezier je Londense avonturen gevolgd! En ik heb ervan genoten, wat schrijf je beeldend!
Succes met afscheid nemen.

Oma en Opa.

We hebben genoten van je verhalen.
deze ervaring en tijd in Londen zul je nooit vergeten.
Mooie foto's en leuk gedocumenteerd.
we zien je en dat is voor ons weer leuk ,komende weken thuis wel weer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active